EN RÄTT SÅ SORGLIG SYN...

juni 30, 2015



Det här mina vänner är vårt trädgårdsland. Maken till mer misskött trädgårdsland får man nog leta efter. Vi har verkligen inte prioriterat att lägga tid på den här lilla plätten i år. Några nya jordgubbsplantor planterade vi i alla fall i våras och faktiskt så är de på gång trots att vi knappt har kastat ett öga på dem. Smultronen verkar inte bry sig om att de inte får någon kärlek. De kommer så fint år efter år och hallonen ser också ut att trivas eftersom buskarna har förökat sig.

Rosenbuskarna klippte jag ju ner när björken fick musöron, precis om man ska men jag vet inte jag… de ser rätt vildvuxna och spretiga ut. Knoppar finns det gott om i alla fall trots allt.




Och vad skall vi säga om olivträden då? Inte mycket. Jag kan konstatera att de inte har återhämtat sig trots extra omtanke. De har nog gjort sitt är jag rädd och det får nog bli en tur till Växthuset Linds någon dag för att hitta något nytt fint till altanen.

Här hemma trallar vardagen på med jobb och träning fast med lite extra sommarkänsla. Det känns i både kropp och själ att semestern är nära nu. Vi har inga som helst planer för vår ledighet i år så det finns massor av tid för att hämta upp det vi ligger efter med här ute på landet. 

Men först skall vi styra upp ett litet försenat firande av P och Lilly. I morgon kväll kommer nämligen nära och kära hit och hurrar för våra födelsedagsbarn i efterskott.

Ha en fin sommartisdag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe