VINTER I VISBY...

februari 01, 2014




Visby innerstad är verkligen hur vacker som helst när det snöar. Så här såg det ut på S:t Hansplan i går kväll när jag var på väg från jobbet upp till H10 på afterwork. På vägen upp dit passerar man Kränku, en butik som är fylld med hur många olika the- och kaffesorter som helst. Här kan man få lukta och sniffa på alla sorter innan man bestämmer sig… och det är inte så lätt för man vill ha typ allt. Man passerar också Akantus där det finns snygga inredningsprylar blandat med antikviteter. Mysig butik.











Efter ett par timmar på H10 så gick vi tillbaka till jobbet och åt Tapas från La Masia som var så gott så man nästan trillade av stolen. Friterad Brie i honung var den stora favoriten. Herrejösses så gott! Efter middagen var jag rätt nöjd och blev upphämtad av P. Känner mig rätt trött och sliten men jag hann med att umgås med vårt Hamburgsbesök en stund innan jag stupade i säng. Roligt att de är här!

I natt har det kommit så galet mycket snö. Riktig vargavinter har vi nu. Det har blåst rätt mycket också och jag var lite orolig för Vendela som skulle ta färjan till Nynäshamn och vidare upp till Stockholm under gårdagskvällen men hon kom fram lyckligt och väl. Hon är uppe hos Johannes över helgen och i kväll skall de gå på Veronica Maggios konsert; Vendelas julklapp från Johannes. Det är så himla härligt att uppleva att syskonen trivs med varandra och vill umgås. Det är inte alltid alldeles självklart att det blir så. Jag blir alldeles varm i hjärtat när de stora barnen hittar på saker ihop, alla tre eller i olika konstellationer. Fina älskade ungar!!!

Nu skall jag fixa till mig lite och bege mig ut på stan en sväng. Ha en fin lördag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe